Mitä mulle kuuluu?

20 Apr

Okei, tuo kuva nyt ei liity tähän juttuun mitenkään muuten kuin että siinä on Suomen ja Japanin juokkueiden pelaajat.

Asiaan… Eli, mitä mulle kuuluu?!
Terävimmät ovat varmaan huomanneet että perjantaipullo-arvostelua ei ole vähään aikaan näkynyt. No, eihän se usein ajallaan ollutkaan, mutta lähes aina yksi arvio per viikko tuli tehtyä. Selitys sen poissaololle on ilmeinen. En ole Japanissa. Sitä tosin on vaikea arvata blogin kirjoituksista, mutta se vaan johtuu siitä että ne on reippaasti yli kuukauden jälkijunassa. Oon hidas, juu. Eli, koska en ole Japanissa niin eipä ole paljoa järkeä tai edes mahdollista juoda ja arvostella niitä pulloja.

Missä mä sitte olen?
Olen toistaiseksi Suomessa. Täällä on pirun kylmä BTW. Hommat Santenilla loppuivat tuossa vähän aikaa sitten ja ehdin lennellä takaisin Suomeen ennen kuin se Islannin tulivuori alkoi yskimään tuhkaa kitusistaan kuin keski-ikäinen ketjupolttaja. Vähän juotu soutamaan ja huopaamaan Suomen tullin kanssa, jotta etukäteen lähettämäni muuttolaatikot sain kotiin. Nyt kaikki tavarat on perillä ja jet-lag on myös kaikonnut. Kyl tää tästä, kunhan tottuisi siihen että joka korttelissa ei ole vähintään 5 juoma-automaattia, sekä muihin lukuisiin Suomalaisen yhteiskunnan barbaarimaisiin ominaisuuksiin.😛

Miten niin ”toistaiseksi Suomessa”?
Noh… Hain ja sain Suomen Akatemialta apurahaa jatko-opintoihin liittyvän tutkimuksen suorittamiseen Tokion Farmaseuttisessa Yliopistossa. Näillä näkymin lähden tuossa syksyn nurkilla takaisin Japaniin, mutta tällä kertaa Tokion suuntaan. Aion aiheuttaa paljon ihmetystä paikallisissa höpöttämällä heille vahvasti Kansain murteella. Hah! Tähtäimessä on sitten muutaman vuoden päästä tohtorin hattu nakottamaan tämän hartioiden välissä olevan ilmapallon päälle. Nyt täytyy vaan laittaa hihat heilumaan ja visat vetämään ja järjestelyt järjestymään.

Entä ploki?
Blogi jatkaa samassa osoitteessa myös Tokiosta. Ehkä otsakekuvaa pitänee vähän muokkailla. Vielä on kuitenkin edellisiä seikkailuja selostamatta melkoisesti, joten mun naputustahdin tuntien Japaniasiaa riittänee vielä pitkälle kesään.

Sitä mulle kuuluu lyhykäisyydessään.

Saa kysyä jos jotain kysyttävää heräsi!

4 vastausta to “Mitä mulle kuuluu?”

  1. Äiti 20.04.2010 klo 19:16 #

    Vielä kerran: ISOT ONNITTELUT!
    Puoli sukua on ihan sekaisin (lähettää Sinulle onnitteluja roppakaupalla, sinusta ollaan ylpeitä) ja toinenkin puoli sekoaa kunhan uutinen tavoittaa heidät;-).
    Kysymyksiiin saat varautua, kunhan tästä toivutaan….

    • Tatu 20.04.2010 klo 21:40 #

      Äläs ny intoile liikaa. Vasta alotan noita jatko-opintoja. Sitte väikkärin jälkeen voi olla enemmän aihetta hihkumiseen.

  2. acjama 21.04.2010 klo 08:05 #

    Hä? Olenko minä nyt yksin vastaamassa Japanin raportoinnista? Blogilla jota kukaan ei edes lue?!?

    Mutta onnittelut apurahasta! Onkos se ”apuraha” vai stipendi jolla elääkin? Jos proffa tykkää ja kieltä on, töitäkin löytyy kyllä, ei tarvitse opettaa englantia kenellekään. Minäkin olen ”toistaiseksi” Tokion alueella syksyllä, mennään sinne vankilapubiin ryypylle. Tarjoan köyhille opiskelijoille.

    • Tatu 21.04.2010 klo 09:47 #

      Hah! Tai olet ainoa jolla on riittävästi vapaa-aikaa.😛 Onhan tuolla Okinawalla ainakin yksi finskiblogaaja, jolla tosin uusia postauksia tulee vielä muakin harvemmin. Ja kyl sun blogii luetaan… tai no.. ainakin minä ja mun kissa. Autan… HUOM HUOM! Kaikki jotka tän kommentin lukee klikatkaa acjaman nimeä tuossa yllä (psst.. ei tarvii oikeasti sen blogia lukea, kunhan sivulataus rekisteröityy, niin acjamalle tulee parempi mieli. Har har har! :D)

      Kyl tuolla elää. Kuukausipalkkana sen saan… joka on itse asiassa suurempi kuin mitä tuossa viime reissulla sain. Mutten kieltäydy tarjouksestasi!

      やった!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

